ساعات کاری : 9:00 تا 17:00
تاریخچه شرکت مرک آلمان
  • طب شهر
  • 22 دی 1397
  • 0 نظر

تاریخچه شرکت مرک آلمان

تاریخچه شرکت مرک آلمان تولید کننده مواد شیمیایی:
تاریخچه فعالیت های شرکت مرک آلمان Merck KGaA به قرن 17 میلادی و به سال 1668 یعنی زمانیکه فردریش یاکوب مرک ،داروفروشی از خطه شوینفورت مالکیت (Engle-Apotekeداروفروشی إنگل) که ارثیه خانوادگی در دارمشتات را بر عهده داشت برمی گردد.
توانایی های علمی امانوئل مرک در سطح بالایی قرار داشت و به همین جهت تلاشهای او در آزمایشگاه داروسازی برای جداسازی آلکالوئیدها به عنوان مواد موثر گیاهی که قبل تر کشف شده بود همراه با موفقیت بود.
امانوئل مرک و همکارانش پس از کسب این موفقیت در آزمایشگاه داروسازی،کارخانه شیمیایی دارویی احداث کردند که علاوه بر مواد اولیه داروها،مواد شیمیایی خاص دیگری را نیز در برنامه تولید خویش قرار دادند.بیش از800محصول اختصاصی در کاتالوگ1860به چشم می خورد که طی گذر به قرن بعد به 10000محصول رسید.
زمانی که امانوئل مرک در 1854 از دنیا رفت مدیریت داروسازی و کارخانه به وارثان او یعنی کارل،گئورگ،ویلهم و بقیه افتاد اما در این حین شرکت به طور مداوم پیشرفت می کرد به گونه ای که تعداد کارگران مرک آلمان از50 نفر در سال به 1000 نفر در سال 1900 رسید.
ورود مواد خالص تر:
سال 1888 بازار شاهد ورود واکنشگرهای خالص ضمانت شده مرک با برچسب پروآنالیز بود.در سال 1899 ابتدا به نامه مواد فوتوشیمیایی و سپس در 1904 به نامه مواد دارویی منشر شد.همزمان شرکت نمایندگی های خارجی در برخی کشورها و چند دفتر بزرگ در لندن ،نیویورک و مسکو داشت.فشار کاری و تولید مضاعف به دهه 1914 که با کمبود مواد اولیه ،کارگران کاهر و از طرف دیگر جنگ تولید داروهای خاص را ضروری می نمود مشکل ساز بود.
در پایان جنگ ویتامین ها به عنوان محصولاتی جدید توجه ها را به خود جلب کرده بودند Vigantol .در سال1927 وCebion در سال 1934 محصولات مرکی بودند که در این راستا معرفی شدند.
از عوامل دارویی موفق پس از جنگ جهانی دوم Corticoid مثلا Fortecortin که امروزه نیز مصرف می شود،داروی سرماخوردگی Nasivin،عامل ضد حساسیت Iivin،محرک هضم Nutrizym و گستره عظیمی از آنتی بیوتیک Refobacin وعامل قلبیEncordin بود.
آرشیو شرکت مرک:
امروزه آرشیو 800 متری مرک آلمان مرکز نگهداری پرونده های دوره های مختلف شرکت شامل اسناد تجاری،مجوزها،پروتکلها،مکاتبات،به نامه ها و سایر انتشارات مرک به همراه اسناد شخصی کارمندان مرک ،منابع تبلیغاتی و حدود 40000 کاتالوگ عکسبرداری شده و البته همین مقدار داده های دیجیتالی مرک است.
مرک امروز:
امروزه مرک 33000 کارمند در شرکت های تابعه خود در 60کشور دنیا دارد. گروه های تولیدی مرک در بخش های مختلف بیش از 20000 محصول تخصصی در حیطه دارویی،موادشیمیایی،و محصولات آزمایشگاهی را تولید میکند.

  

#

کاغذ پی اچ

#

فنول