ساعات کاری : 9:00 تا 17:00
زغال فعال چیست؟
  • طب شهر
  • 22 دی 1397
  • 0 نظر

زغال فعال چیست؟

زغال فعال چیست؟

حتما نام زغال فعال یا کربن فعال را شنیده اید.ماده ای که به تازگی کاربرد بسیاری در زمینه زیبایی پیدا کرده است.در این مطلب می خواهیم در مورد اینکه زغال فعال چیست وچه  کاربردهایی دارد توضیح دهیم.

زغال یکی از مواد پر استفاده در حوزه پزشکی است و کاربردهای فراوانی در زمینه زیبایی و پوست و مو دارا می باشد.

در این مطلب ما میخواهیم در مورد نوع خاصی از زغال صحبت کنیم که در اصطلاح شیمی و پزشکی زغال فعال یا کربن اکتیو نام دارد.این نوع زغال با زغال هایی که در دسترس عموم قرار میگیرد و برای آتش منقل های کبابپزی و مصارف دیگر کاربرد دارد بسیار متفاوت است.عنصر اصلی تشکیل دهنده زغال کربن است.زغال فعال نوعی زغال است که دارای منفذ های بسیار ریز است و توانایی عبور دادن مایعاتی همچون آب را از خود دارد.

یکی از عمده ترین تفاوت های میان زغال فعال و زغال معمولی وجود منفذهای درون آن است.

زغال فعال کاربردهای فراوانی دارد از جمله:دستگاه های تصفیه آب،برخی دستگاه های تصفیه هوا،برخی از خمیر دندان ها،برخی از محصولات زیبایی و آرایشی،بازیافت طلا،آبمیوه ها،و....

اگر به فیلترهای تصفیه آب دستگاه های تصفیه آب خانگی دقت کند می توانید زغال فعال را درآن به راحتی مشاهده کنید.به دلیل از بین رفتن خاصیت تصفیه کنندگی زغال بعد از مدتی معین شما باید نسبت به تعویض فیلتر اقدام به عمل آورید چرا که دیگر زغال موجود در فیلتر دستگاه شما قابلیت تصفیه آب را نخواهد داشت .در برخی از ماسک های فیلتردار تصفیه هوا نیز زغال فعال وجود دارد.

زغال فعال برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.برخی از خواص زغال فعال برای پوست و مو،درمان اکنه،کوچک کردن منافذ پوست،پاکسازی پوست،درمان نیش حشرات،حجیم کردن مو،و....

برای از بین بردن چربی اضافه پوست و درمان اکنه می توان از زغال فعال مانند یک شوینده استفاده کنید.زغال می تواند تمام آلودگی ها و چربی اضافه پوست را بشویید و از بین ببرد اما در استفاده از آن بسیار محتاط باشید چراکه استفاده زیاد از زغال میتواند باعث خشکی پوست شود.

هم چنین برای سفید کردن دندان ها و جلوگیری از تشکیل جرم و پلاک میتوانید از ترکیب خمیردندان و زغال فعال استفاده کنید و برای مدت کوتاهی آن را بر روی دندان های خود نگه دارید و سپس بشویید.

#

کاغذ پی اچ

#

فنول